In urma cu cateva zile am stat de vorba cu aceasta persoana - o cunostinta mai veche - timp in care i-am expus strategiile si metodele pe care le folosesc zilnic pentru a promova alte produse sau situri pe internet. I-am explicat ca atata timp cat la o cautare pe Google afacerea ta nu apare pe prima pagina - esti ca si inexistent. I-am explicat de asemenea ca strategiile vechi de marketing prin scrisori sau prin abordarea pietei calde (familie, rude, prieteni, cunostinte) nu da roadele dorite pentru ca in scurt timp aceasta piata se epuizeaza si atunci trebuie sa cauti alte persoane.
Aici in mod normal intervine cel mai greu lucru cu care se confrunta atat cei din afacerile de tip Multilevel Marketing cat si majoritatea celor care se ocupa cu vanzarile directe - gasirea de noi prospecti, de o piata de desfacere noua si, in cele din urma, de noi clienti.
In ziua de azi pentu a reusi in afacere trebuie sa fii prezent pe internet. Aceasta nu inseamna sa ai un sit cu o singura pagina unde iti expui produsul si apoi pui mainile in san si stai relaxat in asteptarea clientilor. Daca faci acest lucru, te vei trezi ca au trecut 2-3 saptamani, poate chiar luni si tu nu numai ca nu ai facut nicio vanzare, dar mai mult de atat, ai avut doar cateva accesari ale paginii tale si acelea facute de prietenii si cunostintele tale carora le-ai dat link-ul si care oricum stiau de afacerea ta.
Ce trebuie sa faci?
Se stie ca in momentul de fata circa 60% din tot traficul de pe internet il constituie Video. Atunci cand dai o cautare pe Google si in primele, sa zicem 5 rezultate, apare un video, nu-i asa ca esti tentat sa dai click pe el mai intai? De ce oare? Pentu ca informatia vizuala este mai usor de asimilat. Pentru ca indiferent de nivelul nostru de instruire ne vine mult mai usor sa vedem un filmulet care ne explica cum sa facem anumite lucruri decat sa citim aceste informatii. Este mai comod, mai simplu, mai elocvent.Pasul 1. Exprima-te prin video.
Apoi i-am explicat cunostintei mele ca simplul fapt ca a pus un video pe net (Nu exista numai YouTube, desi este cel mai cunoscut si are cei mai multi vizitatori, exista zeci de situri pe care iti poti posta filmuletul tau), mai tebuie sa creezi o retea de link-uri care duc catre acel video si care vor face ca importanta lui in ochii Google sa creasca. E firesc, daca mai multe link-uri converg catre ceva pe internet, Google considera acel lucru important si ii atribuie o valoare mai mare, deci o plasare superioara in rezultatele sale de cautare.Pasul 2. Scrie un articol.
Acesta este un pas foarte important. Articolele pot fi publicate pe o multime de situri. Unele sunt publicatii online deschise publicului larg, altele ofera spatiu pentru articole specifice unei anumite categorii: afaceri, jocuri, distractii, timp liber, etc. Indiferent unde publici acel articol (si e bine s-o faci in cat mai multe locuri posibile), la finalul lui trebuie sa dai cateva informatii despre tine si in mod special link-ul fie catre video-ul pe care l-ai postat, fie catre situl tau. Cel mai bine este sa ai ambele link-uri.Pasul 3. Fa-ti un blog.
Ce se intampla daca nu ai un sit propriu, nu ti-ai cumparat un domeniu, nu ai gazduire, nu te pricepi la html, php, css si asa mai departe? Iti faci un blog. Este gratuit si te poti exprima liber. Exista multe platforme care ofera bloguri gratuite. Cel mai cunoscut este Blogspot. Iti poti face un blog gratis, poti alege intre diverse template-uri si apoi limita ta este doar imaginatia. Spune despre tine astfel incat oamenii sa se simta atrasi de ceea ce le oferi, de gandurile tale, de emotiile tale. O alta platforma excelenta pentru blog este Wordpress, care are doua forme distinse: Wordpress.com este o platforma care iti ofera gazduirea continutului, dar acesta nu iti apartine - asa ca intr-o buna zi (daca incalci termenii lor) te poti trezi fara el; Wordpress.org este mai flexibil, poti pune orice continut vrei tu, poti face absolut orice vrei cu el, doar ca iti trebuie un hosting de la o terta parte.Pasul 4. Implica-te in forumuri de profil.
Ce alta modalitate mai simpla de a comunica cu persoane de aceeasi mentalitate si care impartasesc idei similare decat forumurile. Aici poti comenta ideile expuse de altii, iti poti exprima propriile idei, dar nu uita ca la finalul oricarei postari sa plasezi un link catre situl tau sau elementul pe care il promovezi in acel timp.Pasul 5. Social Media.
Acesta este un domeniu inca neexploatat suficient in Romania. In mare parte siturile de Social Media sunt utilizate de adolescenti. Aici iti poti face prieteni prin intermediul internetului cu care poti face schimb de idei, pareri, poze, filme, orice aveti in comun. Ca si in cazurile anterioare, e suficient ca la sfarsitul mesajelor tale sa apara linkul catre afacerea ta si poti avea mai multi vizitatori si potentiali clienti in timpul cel mai scurt.Dupa ce i-am explicat cunostintei mele cum stau lucrurile cu promovarea, sau mai bine zis cu Marketing-ul Online, m-a sunat din nou pentru a o ajuta sa faca primii pasi catre vizibilitatea sa pe internet. Avand in vedere ca piata din Romania este una inca destul de putin atinsa de puterea internetului si ca i-am oferit uneltele de care avea nevoie, va fi capabila sa urce in clasamentul afisarilor Google cat ai clipi din ochi. Mult succes si sa ne auzim de bine.

0 comments:
Trimiteți un comentariu